امروز و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر اختلال اینترنت و از دسترس خارج شدن برخی سایتها، یک شرکت داده در اطلاعیهای اعلام کرد که قطع ارتباطات به مدت تقریبی ۵۵ دقیقهای این مرکز، ناشی از خطای انسانی پرسنل نگهداری این شرکت بوده است.
به گزارش آتیه پرس، امروز خبرهایی مبنی اختلال در اینترنت از سوی برخی کاربران در فضای مجازی منتشر و گفته شد که بسیاری از وبسایتها از دسترس خارج شدهاند. بررسیها حاکی از آن بود که سامانه «رادار» آروانکلاد هم برای بررسی وضعیت دیتاسنترها در دسترس نبود و پیگیریها برای مشخص شدن دلیل این اتفاق در ساعات اولیه به نتیجه نرسید.
اما با گذشت چند ساعت و عادی شدن شبکه گفته شد که این اختلال به یکی از مراکز داده اصلی ایران مربوط بوده که دچار مشکل قطعی ارتباطات فیزیکی شده است.
در همین رابطه مرکز داده ایرانیان در اطلاعیهای به اعلام دلیل این موضوع پرداخته و اعلام کرده است: “در راستای سیاستهای وزارت ارتباطات مبنی بر شفافیت در ارائه اطلاعات به کلیه ذینفعان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به استحضار میرساند قطع ارتباطات به مدت تقریبی ۵۵ دقیقهای مرکز داده ایرانیان، ناشی از خطای انسانی پرسنل نگهداری این شرکت بوده است.
از این رو از کلیه مشترکینی که از این اتفاق ناخواسته متاثر گردیدند، صمیمانه پوزش میطلبیم و قطعاً مطابق قراردادهای سطح کیفیت خدمات (SLA) فیمابین، اقدام خواهد شد. ضمناً این شرکت با هدف جلوگیری از تکرار این اتفاقات نسبت به بازبینی و بازنگری دستورالعملهای پشتیبانی و نگهداری شبکه خود در اسرع وقت اقدام میکند”.