به گزارش آتیه پرس ، وی اولین محمولههای ترانزیتی را شامل اوره ترانزیت شده از مبدأ ترکمنستان به مقصد ترکیه عنوان کرد و گفت: تا کنون پنج مرحله از این مجموعه ترانزیتی با حجم ۱۵۰۰ تن بارگیری، انجام شده که ظرفیت ارتقاء آن تا میزان ۶۰۰۰ تن در ماه نیز برای این محموله وجود دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به برنامههای سازمان متبوع خود جهت افزایش و تنوع بخشی به محصولات و بازارهای صادراتی کشورمان تصریح نمود: در همین راستا نخستین بار صادراتی به وزن ۳۵۰۰ تن سیمان تولیدی یکی از کارخانجات داخلی به مقصد روسیه صادر شده است.
وی با بیان اینکه هماکنون ظرفیت صادراتی ۳۰ هزار تن وجود دارد و در حال افزایش ظرفیت صادراتی خود هستیم اضافه کرد: در زمینه صادراتی نیز با توجه به ظرفیت زیرساختی به وجود آمده، فرصتهای متنوعی برای افزایش و تنوع بخشی به محصولات و بازارهای صادراتی کشورمان در مناطق حاشیه دریای کاسپین، قفقاز، آسیای میانه و اوراسیا فرآهم شده، و از همه فعالین اقتصادی، صادرکنندگان داخلی و کشورهای منطقه جهت بهرهبرداری از مجتمع بندری نسل سوم در دریای کاسپین دعوت به عمل می آوریم.
سیاهکارزاده افزود: با تکمیل ایستگاه راه آهن در پانصد متری اسکله مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی و سایر زیرساخت های لازم جهت تسهیل و تسریع و افزایش حجم نقل و انتقال کالاها زمینه توسعه صادرات، واردات و ترانزیت کالا توسط این مجتمع بندری به وجود خواهد آمد.
گفتنی است اسکله رو رو مجتمع بندری کاسپین که نقطه اتصال خط ریل سراسری می باشد، یک اسکله سه منظوره با قابلیت خدمات رسانی کامیونی، تخلیه و بارگیری کشتی های فله بر و جنرال کارگو می باشد که همزمان با بهرهبرداری رسمی از خط ریلی رشت به بندر کاسپین، به صورت رسمی در مدار خدمات رسانی به حمل و نقل ترکیبی کشورمان و افزایش توان ایفای نقش در معادلات ترانزیتی در کریدورهای بین الملل قرار گرفته است.