صفحه اصلی > انرژی : افزایش تولید نفت و گاز با ورود بخش خصوصی

افزایش تولید نفت و گاز با ورود بخش خصوصی

افزایش تولید نفت و گاز با ورود بخش خصوصی

مدیر اسبق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت تنها با ورود بخش خصوصی می توان به افزایش تولید نفت و گاز امیدوار بود.

به گزارش آتیه پرس، محسن قمصری مدیر اسبق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران و کارشناس انرژی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز که در برنامه هفتم مصوب شده است گفت: اینکه بخش خصوصی بتواند به توسعه میادین نفت و گاز ورود کند باعث می‌شود که تولید و گاز و سایر فرآورده‌های سوختی در کشور بالا برود و بتوانیم حتی اقدام به صادرات این فرآورده‌های نفتی به کشورهای دیگر کنیم.

قمصری با بیان اینکه باید شکل ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز کاملاً برنامه‌ریزی شده باشد افزود: شرایط به این نحو نباشد که بخش خصوصی با ورود به این حوزه متضرر شود در واقع این اقدام باید به نحوی باشد که دو سر سود هم برای دولت و هم بخش خصوصی باشد.

مدیر اسبق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه تاکنون این شاهد ورود بخش خصوصی به این حوزه نبوده‌ایم افزود: با ورود بخش خصوصی تحریم پذیری این حوزه کمتر می‌شود زیرا تحریم بخش خصوصی کاری سخت و زمان بر است و از سوی دیگر وقتی بخش خصوصی به این حوزه سرمایه‌اش را ورود بدهد قطعاً اولین نتیجه آن افزایش برداشت است و می‌توان حتی به این وسیله بر معضل ناترازی انرژی در کشور فائق آمد.

این کارشناس ارشد اقتصاد انرژی توضیح داد: با این اقدام انحصار شرکت ملی نفت به پایان می‌رسد و بخش خصوصی حتی می‌تواند به این وسیله با تولید بیشتر و سود بیشتر مشکل کمبود سوخت در دوران پیک مصرف برای خودش را برطرف کند و به این وسیله جلوی ضرر و زیان تعطیلی صنعتش را بگیرد.

لینک کوتاه خبر :

https://atiehpress.ir/?p=3963

برچسب ها :
پست های مرتبط

مدیرعامل شرکت نفت خبر داد: پیشگامی ایران در تولید گاز پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت گفت: در دولت…

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تقویت شبکه برق استان تهران هزینه شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان…

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز جهانی نفت 

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای…

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

درباره ما

پایگاه خبری آتیه پرس در راستای ایفای نقش اطلاع رسانی ضمن تولید اخبار و محتوای های مفید و امید بخش مرتبط با اقتصاد ایران به مردم عزیز کشور سعی دارد که مهم ترین نیازهای اطلاعاتی مردم را باز نشر دهد.

نماد ارشاد آتیه پرس