صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده :
شهروندان غربی با شناسنامه ایرانی در تهران؟!

عیسی مسلمان

شهروندان غربی با شناسنامه ایرانی در تهران؟!

عیسی مسلمان

شهروندان غربی با شناسنامه ایرانی در تهران؟!

 

شهروند غربی کیست؟

الف) جواب‌های فوری

۱- کسی که رسماً تابعیت یک کشور غربی را دارد.

۲- کسی که به صورت داوطلبانه خودش را ملزم به رعایت قوانین و هنجارها و ارزش‌های ضروری حکومت‌ها و رسانه‌های برخاسته از تمدن غربی می‌داند.

۳- کسی که در جامعه‌ای زندگی می‌کند که خواسته و ناخواسته، به ناچار ملزم به رعایت قوانین و هنجارها و ارزش‌های ضروری حکومت‌ها و رسانه‌های برخاسته از تمدن غربی است.

ب) جوابی بُهت انگیز، پس از کمی تأمل؛

«بسیاری از شهروندان ایرانی نیز مانند بسیاری شهروندان اغلب کشورهای غیر غربی، شهروندان غربی هستند!»

زیرا:

۱- نوع متداولی از شهروندان ایرانی در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که تحت تأثیر اندیشه‌های غربگرایی در سریال‌های تلویزیون و مطبوعات و دانشگاه‌های ایران قرار دارند و یا تماشاچی شبکه‌های ماهواره‌‌ای هستند و به ریش مسئولینی می‌خندند که خیال می‌کنند اگر چیزی را ممنوع کنند، آن چیز هم واقعاً ممنوع می‌شود!

البته این شهروندان محترم، غالباً معتاد به اینستاگرام و تلگرام و چنین رسانه‌هایی که ظاهراً فیلتر شده‌اند نیز هستند و در چنین شرایطی است که واقعاً در فضای مجازی، ناچار به رعایت قوانین و هنجارها و ارزش‌های ضروری حکومت‌ها و رسانه‌های برخاسته از تمدن غربی می‌شوند.

۲- بخش قابل توجهی از همان افرادی که شاید در ابتدای امر، تمکین به ارزش‌های غربی را جبر زمانه و شرایط می‌دانستند، اکنون دیگر به صورت داوطلبانه خودشان را ملزم و متعهد به رعایت قوانین و هنجارها و ارزش‌های ضروری حکومت‌ها و رسانه‌های برخاسته از تمدن غربی می‌دانند.

۳- متأسفانه بخشی از کارآمدترین شهروندان ایرانی که دیگر اعتقاد خاصی به کارآیی ایرانی ماندن ندارند، رسماً تابعیت یک کشور غربی را درخواست کرده و با افتخار و دو دستی بالای سر خود و خانواده‌شان نگاه می‌دارند تا علاوه بر بالانشینی ارزش‌های غربی، آویزان بودن شهروندان غیر غربی از ارزش‌های غربی را نیز آشکارتر از همیشه در پیش چشم جهانیان قرار دهند و غربی و غیر غربی، به ارزش‌های غربی افتخار کنند.

و صد البته غربی‌ها به مالکیت آن ارزش‌ها افتخار می‌کنند و غیر غربی‌ها به آویزان بودن از آن ارزش‌ها افتخار می‌کنند !

 

لینک کوتاه خبر :

https://atiehpress.ir/?p=2959

پست های مرتبط

جویندگان کار بخوانند…

مهندس فاطمه یحیائی

  اگرچه هنوز بسیاری از جوانان…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تغییر ارکان خودرو،نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است

رئیس پلیس راهور فراجا بر ممنوعیت…

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

درباره ما

پایگاه خبری آتیه پرس در راستای ایفای نقش اطلاع رسانی ضمن تولید اخبار و محتوای های مفید و امید بخش مرتبط با اقتصاد ایران به مردم عزیز کشور سعی دارد که مهم ترین نیازهای اطلاعاتی مردم را باز نشر دهد.

نماد ارشاد آتیه پرس