صفحه اصلی > کسب و کار :
مکان ‌های عمومی ، محلی برای کسب و کارهای خیابانی

دکتر حوریه یحیائی

مکان ‌های عمومی ، محلی برای کسب و کارهای خیابانی

دکتر حوریه یحیائی

مکان ‌های عمومی ، محلی برای کسب و کارهای خیابانی

 

بسیاری از افراد بر این عقیده اند که کسب و کارهای خیابانی تنها مختص کشورهای جهان سوم و یا در حال توسعه است. کسب و کارهایی در محل فعالیت شان فضای عمومی و خیابان‌هاست. این کسب و کارها معمولاً در مکان ‌های عمومی شهرها و روستاها، مانند خیابان‌ ها، پارک‌ ها، بازارها و معابر پرتردد فعالیت می‌کنند. این نوع کسب و کارها به دلیل سهولت و هزینه پایین تاسیس و عدم نیاز به فضای ثابت و مجوزهای رسمی، ارتباط نزدیک با مشتریان و فرصت اشتغال خودروها و افراد بیکار برای افراد مختلف جذابیت دارند. البته کسب و کارهای خیابانی می ‌توانند در انواع و اقسام فعالیت‌ ها شامل تهیه و فروش محصولات غذایی، مواد اولیه، خدمات، هنر و صنایع دستی و غیره تقسیم شوند.

کسب و کارهای خیابانی در کشورهای توسعه یافته نیز وجود دارند و در برخی از این کشورها، دولت‌ها اقداماتی را انجام می‌دهند تا این کسب و کارها را حمایت کنند. کسب و کارهای خیابانی در کشورهای توسعه یافته عمدتاً در شهرها و مناطق شلوغ فعالیت می‌کنند. در کشورهای توسعه یافته، دولت‌ ها و سازمان‌های ذی‌ ربط در نظر دارند تا از یک سو، این کسب و کارها را حمایت کنند و از سوی دیگر، با اعمال مقررات مناسب، به منظور حفظ نظم عمومی و بهداشت عمومی نیز اقداماتی را انجام دهند.

دولت‌های کشورهای توسعه یافته قوانین و مقرراتی را در نظر می ‌گیرند که به عنوان یک چارچوب قانونی برای فعالیت کسب و کارهای خیابانی عمل کند. این قوانین می‌توانند شرایط را برای رعایت بهداشت و سلامت، محیط زیست، ایمنی عمومی و حقوق کارگران تعیین کنند. در این راستا دولت ‌ها ممکن است سیستمی را برای ارائه مجوزها و مستندات مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار خیابانی ایجاد کنند. این مجوزها می ‌توانند شامل مجوزهای بهداشت و سلامت، مجوزهای تجاری و مالیاتی و مجوزهای مرتبط با ایمنی و بهداشت باشند. این اقدامات به کسب و کارهای خیابانی کمک می‌کند تا به صورت قانونی و با رعایت مقررات فعالیت کنند و اعتماد عمومی را به خود جلب کنند.

همچنین دولت ها خدمات پشتیبانی را برای کسب و کارهای خیابانی فراهم کنند. این خدمات می‌توانند شامل آموزش‌های کارآفرینی، مشاوره تجاری، ارائه اطلاعات و آمارهای بازار، و خدمات مالی و اعتباری باشند. این اقدامات کسب و کارهای خیابانی را در بهبود مهارت‌ها، مدیریت مالی و بازاریابی کمک می‌کند. آن ها عموما فضاهای عمومی مناسبی را برای فعالیت کسب و کارهای خیابانی فراهم می کنند. این فضاها  شامل بازارچه ها، نمایشگاه‌ ها، فضاهای عمومی در شهر و مکان‌های دیگر باشند. این اقدامات به کسب و کارهای خیابانی امکان فروش و معرفی محصولات خود به مشتریان را فراهم می‌کند و حتی در بسیاری از موارد باعث جذب توریست خواهند شد.

دولت ‌ها می ‌توانند برنامه‌ ها و طرح‌ های مالی را برای کسب و کارهای خیابانی اجرا کنند. این برنامه ‌ها شامل وام‌ های بانکی با شرایط ویژه، تسهیلات مالی برای توسعه و تجهیزات، و سرمایه‌ گذاری مستقیم در این کسب و کارها باشد. این اقدامات به کسب و کارهای خیابانی کمک می ‌کنند تا به منابع مالی لازم برای رشد و گسترش دست یابند.

حتی دولت ها کمک می کنند تا کسب و کارهای خیابانی به خوبی شناخته شوند و بازاریابی مناسبی داشته باشند. از تبلیغات و رویدادهای تبلیغاتی گرفته تا، حمایت از رسانه‌های محلی، و ارائه امکانات برای ایجاد شبکه و ارتباط با مشتریان و همکاران همگی بسیار حائز اهمیت اند.

کسب و کارهای خیابانی چرخه مهمی از اشتغال را به خود اختصاص می دهند و نظام دهی و حمایت هر چه بیشتر از آن ها می تواند از اثرات سوء این قبیل از کسب و کارها کاسته و به اثرات مثبت آن ها در جامعه بیافزاید.

لینک کوتاه خبر :

https://atiehpress.ir/?p=3769

برچسب ها :
پست های مرتبط

جویندگان کار بخوانند…

مهندس فاطمه یحیائی

  اگرچه هنوز بسیاری از جوانان…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

صدور مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به کشور‌های همسایه

معاون وزیر کار افزایش ۵۰ درصدی…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

صعود نرخ بیکاری بریتانیا

نرخ بیکاری بریتانیا در سه ماهه…

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

درباره ما

پایگاه خبری آتیه پرس در راستای ایفای نقش اطلاع رسانی ضمن تولید اخبار و محتوای های مفید و امید بخش مرتبط با اقتصاد ایران به مردم عزیز کشور سعی دارد که مهم ترین نیازهای اطلاعاتی مردم را باز نشر دهد.

نماد ارشاد آتیه پرس