سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی دلیل بازماندگی از تحصیل نیست گفت: تا حالا کسی نبوده که ثبتنام آن را انجام ندهیم، باید دلایل بازماندگی از تحصیل افراد دقیق تحلیل شود ولی آنچه که مهم است ما در آموزش و پرورش نباید دست رد بر ثبتنام کسی بزنیم .
به گزارش آتیه پرس، علی فرهادی ، با بیان اینکه بازماندگان از تحصیل در رنجهای سنی متفاوت قرار دارند گفت: رنج سنی این افراد بالای ۱۰ سال، زیر ۱۰ سال، بالای ۱۴ سال و… طبقهبندی میشود که همه این ها ناظر به این است که سازمان نهضت سوادآموزی پیگیر این افراد باشد.
وی با بیان اینکه در پایه اول ۹۹ درصد ثبت نامها انجام شده است افزود: تلاش شده یک درصد ثبتنام نشدهها هم در فرصت باقی مانده نسبت به ثبتنام اقدام کنند.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اولیاء و سایر نهادهای دیگر باید به کمک آموزش و پرورش بیایند ادامه داد: آموزش و پرورش به تنهایی دلیل بازماندگی از تحصیل نیست زیرا تاکنون کسی نبوده که ثبتنام آن را انجام نداده باشیم. باید دلایل بازماندگی از تحصیل دقیق تحلیل شود ولی مهم است که ما نباید دست رد بر ثبت نام کسی بزنیم.
فرهادی با بیان اینکه باید با کمک ثبت احوال افراد بازمانده از تحصیل شناسایی و محل اسکان آنها مشخص شود گفت: لازم است اجازه خانوادهها برای تحصیل و آسیبهای اجتماعی این حوزه احصاء شود، قطعاً آموزش و پرورش به تنهایی نمیتواند همه مشکلات را حل کند و باید فرمانداریها، وزارت کشور، سازمان بهزیستی، نهادهای عمومی غیردولتی به کمک آموزش پرورش بیایند این در حالیست که آموزش و پرورش بازماندگی از تحصیل را در آموزش و پرورش پیگیری میکنیم.
وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت، هیئت وزیران و مجلس ناظر بر مولفههای تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور هستند و در این باره تصمیم گیری میکنند افزود: هدف همه خدمت به دانشآموزان است و کسی قصد اذیت آنها را ندارد ، تنها قصد دارند استرس کنکور دانشآموزان و استرس امتحان آنها زدوده شود تا در یک فضایی آرام بحث سنجش تحصیلی دانشآموزان انجام شود.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چیزی مطلق نیست ادامه داد: هر روشی در پیش گرفته شود مزایا و معایب خود را به همراه دارد اما مهم است که بهترین حالت برای دانشآموزان در نظر گرفته شود تا کمترین استرس را داشته باشند.
فرهادی با بیان اینکه سالهای قبل در زمان کنکور اعلام میشد چگونه دانش آموز در ۴ ساعت ۱۲ سال را توضیح دهد که حرف درستی بود عنوان کرد: سپس پای تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به میان آمد و اعلام شد امتحانات سخت است؛ هر چیزی استلزام، تبعات، محاسن و معایبی دارد اما آنچه مهم است اینکه نقطه بهینه را باید در نظر بگیریم که آیا حذف کامل کنکور خوب است یا نه که کارشناسان این مطلب را رد کردهاند و تاثیر سوابق تحصیلی را بهترین روش در نظر گرفتند.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش انصافاً پای کار است و با تمام توان کار را پیش میبرد تا بتواند مصوبات قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس را اجرا کند و تاکنون ترک فعل نداشتهایم.
ایسنا