صفحه اصلی > سیاست خارجی و سیاسی : تداوم حملات و درگیری‌ها در محورهای مختلف غزه

تداوم حملات و درگیری‌ها در محورهای مختلف غزه

تداوم حملات و درگیری‌ها در محورهای مختلف غزه

برای شصت و هفتمین روز، جنگ اشغالگران در نوار غزه در بحبوحه بمباران‌های شدید که اطراف بیمارستان‌ها، مراکز پناهگاهی، مدارس، خانه‌ها و تمامی زیرساخت‌ها را هدف قرار می‌دهد، ادامه دارد، در حالی که مقاومت در چندین منطقه به ویژه در خان یونس، شجاعیه و جبالیا با آنها وارد درگیری شده‌است.

به گزارش  آتیه پرس به نقل از ایسنا، در ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها در غزه رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند، در نتیجه بمباران خانه‌ای در نصیرات در مرکز نوار غزه توسط نیروهای اشغالگر، تعدادی شهید و زخمی شدند.

این رسانه‌ها در ادامه از شهادت ۱۲ تن از جمله شش کودک و تعدادی زخمی بر اثر بمباران خانه‌ای در محله الزهور در شمال رفح خبر دادند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین با اعلام اینکه اشغالگران مناطقی در شرق، مرکز و شمال شهر خان‌یونس را به صورت مداوم هدف حملات توپخانه قرار می‌دهند، افزودند: بر اثر حمله نیروهای اشغالگر به خانه‌ای در نزدیکی دانشکده علوم و فناوری در جنوب خان یونس شش تن زخمی شدند.

رسانه‌ها در ادامه نیز گزارش دادند که کمربندهای آتش هواپیماهای اشغالگر مناطقی را در مرکز خان یونس هدف قرار دادند. این حملات اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس را هدف قرار داد.

همچنین طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی، هواپیماهای اشغالگر حملات شدیدی را به چندین منطقه در مرکز نوار غزه انجام دادند و توپخانه‌های اشغالگر به طور تصادفی منطقه «جبالیا البلد» در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

همچنین بامداد سه‌شنبه در بمباران هواپیماهای اشغالگران که چندین خانه را در رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند، ۲۰ تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند. یک خانه نیز در منطقه بطن السمین در مرکز خان یونس بمباران شد.

تداوم حملات و درگیری‌ها در محورهای مختلف غزه

احمد مهنا، مدیر بیمارستان العوده، از سازمان‌های امدادی و نهادهای بین‌المللی خواست تا برای تخلیه ایمن بیماران و کارکنان بیمارستان وارد عمل شوند. وی تاکید کرد که با وجود حضور ده‌ها بیمار و همراهان در داخل بیمارستان واقع در منطقه جبالیا تانک‌های رژیم صهیونیستی پس از قطع آب، دارو و غذا به مدت شش روز بیمارستان را محاصره کرده‌اند.

این در حالی است که گردان‌های الناصر صلاح الدین گفت که رزمندگان آن پس از کمین در کوچه‌های اردوگاه جبالیا، با شنیدن فریادهای دشمن، از فاصله صفر وارد درگیری‌هایی با نیروی پیاده ارتش دشمن شدند که تلفاتی در میان آنها به جا گذاشتند.

آژیرهای خطر نیز در شهرک‌های «غلاف غزه» به صدا درآمدند.

رسانه عبری: افسر دیگری در نبردهای غزه کشته شد

دوشنبه شب، رسانه‌های عبری گزارش دادند که یک افسر صهیونیست اهل یک شهرک نزدیک الخلیل که در نبردهای نوار غزه شرکت کرده بود، کشته شده‌است.

تداوم حملات و درگیری‌ها در محورهای مختلف غزه

روزنامه یدیعوت آحارونوت تایید کرد که نیروی ذخیره زویکا لاوی بر اثر جراحات شدیدی که حدود دو هفته پیش در غزه متحمل شده بود به هلاکت رسید.

سخنگوی ارتش اشغالگر همچنین گفت: یک سرباز عادی و دو سرباز ذخیره دیگر در نبردهای روز گذشته در جنوب نوار غزه به شدت مجروح شدند.

به گزارش رسانه‌های عبری، ۵۸۲ سرباز صهیونیست در جریان درگیری‌ها مجروح شدند و ۳۴ نفر از آنها همچنان در بیمارستان به سر می‌برند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد کشته شدگان ارتش این رژیم از هفت اکتبر گذشته به ۴۳۳ نفر رسیده‌است، در حالی که تعداد سربازان کشته شده از آغاز عملیات زمینی در غزه در ۲۷ اکتبر به ۱۲۳ نفر رسیده‌است.

عفو بین‌الملل: مهمات آمریکایی ۴۳ غیرنظامی را در غزه کشته‌است

عفو بین‌الملل روز دوشنبه فاش کرد که تحقیقات جدید آن تایید می‌کند که مهمات آمریکایی باعث شهادت ۴۳ غیرنظامی در دو حمله هوایی صهیونیست‌ها شده که خانه‌هایی را در نوار غزه هدف قرار دادند.

این سازمان بین‌المللی در یک سری پست‌های وبلاگی که در حساب کاربری خود در پلتفرم «X» منتشر کرد، گفت: ما خواستار تحقیق در مورد دو حمله اسرائیل که غیرنظامیان را در غزه هدف قرار دادند، به عنوان «جنایت جنگی» هستیم.

تداوم حملات و درگیری‌ها در محورهای مختلف غزه

این سازمان توضیح داد که «نخستین حمله اشغالگران در ۱۰ اکتبر، خانه خانواده النجار را در شهر دیرالبلح هدف قرار داد و ۲۴ نفر را کشت.»

به گفته این سازمان، حمله دوم در ۲۲ اکتبر، خانه خانواده ابو معیلق در همان شهر را هدف قرار داد و ۱۹ نفر را کشت. هر دو خانه در جنوب وادی غزه واقع شده‌اند، در منطقه‌ای که ارتش اشغالگر در ۱۳ اکتبر  به ساکنان شمال غزه دستور داد به آنجا نقل مکان کنند و آن را «مناطق امن» تلقی کرد.

این سازمان افزود: ایالات متحده باید فوراً انتقال تسلیحاتی به اسرائیل را که احتمالاً برای نقض قوانین بین‌المللی استفاده می‌شود، متوقف کند.

​چند روز پس از آنکه آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره آتش‌بس در غزه را وتو کرد، نمایندگان تعدادی از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه وارد شهر العریش شدند و قرار است به سمت مصر رفته و از گذرگاه مرزی رفح با نوار غزه بازدید کنند.

هیئتی از شورای امنیت در گذرگاه رفح

این سفر غیررسمی یک روزه که توسط امارات و مصر سازماندهی شده‌است، در بحبوحه تشدید بحران انسانی در نوار محاصره شده غزه انجام می‌شود، که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل آن را «قبرستان کودکان» توصیف کرده‌است.

تداوم حملات و درگیری‌ها در محورهای مختلف غزه

بیش از ۱۰ تن از سفیران کشورها از جمله روسیه و بریتانیا که به پیش‌نویس قطعنامه درخواست آتش‌بس رای ندادند، در این سفر شرکت دارند.

نماینده آمریکا که هفته گذشته از حق وتوی خود علیه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی امارات استفاده کرد، و نماینده فرانسه نیز غایب هستند.

لینک کوتاه خبر :

https://atiehpress.ir/?p=2063

پست های مرتبط

در رفح چه می‌گذرد؟

با افزایش امیدها برای اعلام توقف…

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران : جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر…

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین پست ها

درباره ما

پایگاه خبری آتیه پرس در راستای ایفای نقش اطلاع رسانی ضمن تولید اخبار و محتوای های مفید و امید بخش مرتبط با اقتصاد ایران به مردم عزیز کشور سعی دارد که مهم ترین نیازهای اطلاعاتی مردم را باز نشر دهد.

نماد ارشاد آتیه پرس