صفحه اصلی > صنعت و معدن : سخنگوی سازمان هواپیمایی: روزی هزار پرواز در صنعت هوانوردی انجام می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی: روزی هزار پرواز در صنعت هوانوردی انجام می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی: روزی هزار پرواز در صنعت هوانوردی انجام می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با طرح این پرسش که اگر صرفا هفت یا هشت هواپیمای سالم در ناوگان وجود دارد، سهم حمل‌ونقل هوایی از سفرهای نوروزی امسال چگونه هفت درصد افزایش یافته است؟ گفت: صنعت هوانوردی کشور روزانه هزاران پرواز ایمن به اقصی نقاط دنیا و سراسر کشور دارد که این تعداد پرواز با بالاترین استاندارد روز دنیا و با رعایت ایمنی کامل در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

به گزارش آتیه پرس ، جعفر یازرلو در جمع خبرنگاران در پاسخ به مطالب مطرح‌شده مبنی بر اینکه بعد از ورود ۱۶ هواپیمای برجامی، اضافه شدن ۵۰ یا ۶۰ هواپیما در دو سال گذشته قابل حس کردن نیست؛ اینگونه پاسخ داد: اینکه «تعداد هواپیماهای قابل اتکای ایران ۷ یا ۸ فروند است»، این سوال مطرح می‌شود که افزایش هفت درصدی سهم حمل ونقل هوایی در سفرهای نوروزی امسال چگونه حاصل شده است؟

وی در ادامه اظهار کرد: وضعیت ناوگان هوایی کشور در دولت قبل با وجود تخصیص چندصد میلیون دلار برای هواپیماهای خریداری‌شده برجامی به‌دلیل عدم انتخاب صحیح  نوع هواپیما و عدم تعهد شرکت سازنده در تأمین قطعات به‌گونه‌ای بود که در پایان دولت بیشتر این هواپیماها در طول کمتر از دو سال زمین‌گیر شدند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: عملکرد دولت قبل به‌طوری بوده که در تابستان ۱۴۰۰ در اواخر دولت دوازدهم تعداد هواپیماهای فعال و در حال ارائه خدمات کمتر از ۱۰۰ فروند بود و اگر آن رویه ادامه پیدا می‌کرد از صنعت هوانوردی غیرنظامی کشور اثری باقی نمانده بود. اما در دولت سیزدهم با راه‌اندازی نهضت تامین قطعه به منظور جلوگیری از زمینگیری هواپیماها با وجود پیچیده‌تر شدن تحریم‌ها اقدامات اساسی در خصوص ارائه خدمات ایمن هوایی صورت گرفت.

یازرلو افزود: دولت سیزدهم با اتخاذ چهار راهبرد تاب‌آوری، توسعه، واردات هواپیما و ساخت و تولید هواپیماهای بومی و همچنین استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و بدون هیچ‌گونه تزریق مالی از سوی دولت بیش از ۹۰ فروند ناوگان هوایی وارد کشور شد که پس از فرایند چک، تعمیر و نگهداری ۵۰ فروند هواپیما تاکنون عملیاتی شده و مابقی به مرور زمان به ناوگان اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت هوانوردی کشور روزانه هزاران پرواز ایمن به اقصی نقاط دنیا و سراسر کشور دارد که این تعداد پرواز با بالاترین استاندارد روز دنیا و با رعایت ایمنی کامل در حال خدمت‌رسانی به مردم است و در بازه‌های زمانی متعدد رشد قابل‌توجهی هم در جابه‌جایی مسافر و هم تعداد نشست و برخاست شاهد هستیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۲ حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر جابه‌جا شدند که در نوروز ۱۴۰۳ این رقم به بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر با ۲۷ هزار و ۵۰۰ پرواز رسید که این امر حکایت از این دارد که واردات هواپیما در دولت سیزدهم جان تازه‌ای به صنعت هوانوردی کشور بخشیده است.

یازرلو در پایان مجدد تاکید کرد: تعداد پروازهای روزانه در مسیرهای داخلی و خارجی و افزایش مسافران بخش هوایی در بازه‌های زمانی مختلف به وضوح نشان می‌دهد که چه تعداد هواپیما در حال سرویس‌دهی هستند و آیا واقعا تردد این تعداد مسافر و این حجم سفر با ادعای این روزنامه که گفته شده صرفا هفت یا هشت هواپیمای سالم در ناوگان وجود دارد شدنی است؟

لینک کوتاه خبر :

https://atiehpress.ir/?p=5140

پست های مرتبط

اخذ شناسه یکتا جلوی فعالیت‌های قاچاق را می گیرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی…

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

1.8 میلیارد دلار؛ ارزش طرح های افتتاح شده ایمیدرو

  رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر…

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تامین اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی در راستای رفع نقاط پرحادثه‌

وزیر راه و شهرسازی گفت: تخصیص…

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

درباره ما

پایگاه خبری آتیه پرس در راستای ایفای نقش اطلاع رسانی ضمن تولید اخبار و محتوای های مفید و امید بخش مرتبط با اقتصاد ایران به مردم عزیز کشور سعی دارد که مهم ترین نیازهای اطلاعاتی مردم را باز نشر دهد.

نماد ارشاد آتیه پرس